Beyond Meat

Nieuws Tyson Foods

Tyson Foods gaat strijd aan met Beyond Meat

5 Mei 2021 - Kimberly Bakker

Voedingsmiddelenconcern Tyson Foods gaat de strijd aan met Beyond Meat. De multinational liet maandag 3 mei namelijk weten om het plantaardige assortiment uit te breiden met hamburgers en worstjes. De concurrentie met Beyond Meat zit 'm vooral in het feit dat Tyson Foods ook een eigen burger op de markt brengt.

Voorafgaand aan het BBQ-seizoen komt Tyson Foods met een lijn plantaardige hamburgers en worstjes. Het presenteert zelfs een bijgewerkte versie van zijn eigen burger. Daarmee gaat het de strijd met Beyond Meat verder aan. "Deze nieuwe producten zijn simpel gezegd vlezige planten", aldus David Erin, vicepresident marketing voor het merk 'Raised & Rooted' van Tyson Foods.

Goedkoper dan de concurrent
Tyson Foods introduceerde zijn eerste plantaardige producten in 2019. Het assortiment wordt nu aangevuld met burgerpasteitjes, braadworst, Italiaanse worst en gehakt, zo meldt het op maandag 3 mei. De meeste producten worden gemaakt van erwteneiwit. Concurrent Beyond Meat verkoopt al langer plantaardige braadworst en Italiaanse worst, maar is wel een stuk duurder.

De hamburgers van Tsyon Foods, verkocht onder het merk 'Raised & Rooted' zullen worden verkocht tegen een adviesprijs van $4,99. De nieuwe pasteitjes van Beyond Meat hebben een prijs van $5,99. De concurrentiestrijd lijkt daarmee opnieuw gestart. Vooral ook omdat de burger van Tyson Foods net iets meer eiwitten bevat, namelijk 21 gram versus 20 gram in de Beyond Burger. Voor de steeds sportievere consument kan dat net de keuze zijn om te kiezen voor de plantaardige variant van Tyson Foods.

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Kimberly Bakker

Kimberly Bakker is content coördinator bij Foodbusiness. In haar dagelijkse leven speelt sport een belangrijke rol en voeding is voor een optimale prestatie uiteraard van groot belang. Met analyses over bijvoorbeeld de grondstoffenmarkt, achtergronden bij het nieuws en interviews met startups geeft ze duiding aan de gehele ‘foodbusiness’.

Analyse Vlees & Eiwit

Frans verbod op vleesnaam vleesvervanger mag niet

FB TV Karin Lowik

Vleesvervangers boren weer nieuwe doelgroep aan

Analyse Vlees & Eiwit

Vleesvervangers zonder vleesequivalent in trek

Opinie Ceel Elemans

Hybride gehaktbal helpt consument bewuster eten

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden