Een van 's lands grootste supermarktketens, Albert Heijn, blijft zich ontwikkelen als het gaat om het aanbod van plantaardige alternatieven. Maandag 9 augustus heeft de retailer namelijk bekendgemaakt dat het eigen assortiment met houdbare plantaardige zuivelalternatieven wordt uitgebreid.
Albert Heijn heeft maandag 9 augustus nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven van het eigen merk geïntroduceerd. Het gaat om literpakken ongezoete hazelnootdrink en ongezoete cashewdrink. Verder introduceert het ook op te kloppen soja en op te kloppen kokos, in een verpakking van 200 milliliter. "De twee laatstgenoemden zijn een plantaardig alternatief voor slagroom", schrijft de retailer in het persbericht. "Alle drinks zijn daarnaast gluten- en lactosevrij en er is extra calcium toegevoegd."
Meer en meer vegan
Eerder dit jaar introduceerde de supermarktketen ook al Barista soja, Barista kokos en ongezoete erwtendrink in deze eigen plantaardige zuivellijn. Maar, het breidt niet alleen uit in plantaardige zuivel. Eind mei werd namelijk bekend dat Albert Heijn vegan mayonaise van Mayoneur op proef in in de schappen gaat leggen. Ook maakte het twee weken daarna bekend meer plantaardig broodbeleg in de schappen te willen hebben.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.