Bud, een van de biermerken van brouwerij AB InBev, investeert in een duurzamere verpakking. Het product is vanaf nu namelijk verkrijgbaar in krat en hervulbare statiegeldfles. Dat maakt het merk in een persbericht bekend. Dit is in lijn met de doelstelling van AB InBev om in 2025 alle verpakkingen 100% circulair te hebben.
AB InBev, de brouwer achter biermerk Bud, heeft als doel om in 2025 alle verpakkingen 100% circulair te hebben. Daarom wordt het bier inmiddels al gebrouwen met 100% hernieuwbare elektriciteit. Een nieuwe stap richting dat doel is de investering in een duurzamere verpakking. Bud is vanaf nu namelijk verkrijgbaar in krat en hervulbare statiegeldfles. Een leuk detail: de kratten zijn voorzien van 'crate cover art', gemaakt door Nederlandse kunstenaars.
"Sinds de lancering van Bud in de zomer van 2019 hebben we ruim 40 miljoen flesjes verkocht. Bud slaat aan en daarom investeren we nu in een eigen hervulbare fles en krat. Nederland is wereldwijd het allereerste land dat Bud in krat gaat verkopen", aldus Jasper Kessels, Retaildirecteur Bierbrouwerij AB InBev. "Met onze hervulbare statiegeldfles en het krat laten we zien dat duurzaamheid een topprioriteit is."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.