Shutterstock

Nieuws Overname

Milcobel koopt Kaasbrik en versterkt mozzarella

17 Juni 2021 - Redactie Foodbusiness

Het Belgische zuivelconcern Milcobel versterkt haar positie op de markt van mozzarella. De zuivelcoöperatie meldt de overname van het rasp- en verpakkingsbedrijf Kaasbrik in het Belgisch Limburgse Halen.

De Belgische zuivelcoöperatie verstevigt met de overname de positie wat betreft de productie, verwerking en vermarkting van mozzarella. Het familiebedrijf Kaasbrik positioneerde zich de afgelopen jaar als specialist in het raspen van mozzarella, naast het raspen en verpakken van andere kazen.

Het verpakkingsbedrijf heeft een verwerkingscapaciteit van 10.500 ton kaas met een omzet van €40 miljoen en heeft klanten in meer dan 20 landen in Europa, Azië, het Midden-Oosten en Afrika. De 30-tal werknemers worden door Milcobel overgenomen en de locatie Halen wordt als een aparte productie-unit behouden.

Ideale partner
Nils van Dam, CEO van Milcobel zegt met de overname van Kaasbrik de positie op de globale mozzarella markt te versterken. "Er is een zeer grote complementariteit tussen Milcobel en Kaasbrik. Mozzarella is een moeilijk en kwalitatief product dat de nodige expertise vereist en met Kaasbrik hebben we daarin de ideale partner gevonden." Ook vanuit Kaasbrik zijn ze verheugd met de overname. "Kaasbrik komt in handen komt van een sterk Belgisch bedrijf met dezelfde waarden", aldus Johan de Turk, voorzitter van de Raad van bestuur van Kaasbrik. 

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden