Supermarktketen Albert Heijn zet stevige stappen in België. Deze week wordt het zestigste filiaal van de keten in het land geopend. In een persbericht meldt de retailer op weg te zijn naar 100 filialen, al wil het daar nog geen tijdsprognose aan hangen.
Het eerste Belgische filiaal van Albert Heijn werd 10 jaar terug geopend in Vlaanderen en 5 jaar geleden intensiveerde Ahold, het moederbedrijf van de retailer, de groei in België door te fuseren met Delhaize. De supermarktketen laat weten op weg te zijn naar 100 filialen bij onze zuiderburen, al wil het daar nog geen tijdsprognose aan hangen. "Zo snel mogelijk", zo vertelt Marit van Egmond in een persverklaring.
Bezorgservice opgestart
Een halfjaar geleden is Albert Heijn tevens gestart met het bezorgen van boodschappen in België. Met ingang van 22 maart wordt het bezorgingsgebied zelfs al uitgebreid. "Deze week passeren we de grens van 400.000 huishoudens. Deze producten komen uit het Home Shop Center in Eindhoven. De producten worden eerst vanuit Eindhoven naar Turnhout gebracht, waar een logistieke partner de bezorging aan huis voor zijn rekening neemt", legt de retailer uit.
Opvallend feitje is dat de Belgen ook dol zijn op diverse Nederlandse producten. Denk aan stroopwafels. "In 10 jaar tijd werden er 20 miljoen pakken verkocht." Ook roze koeken, pindakaas en krentenbollen zijn in trek.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.