Jingwen Yao / Shutterstock.com

Nieuws Voedselverspilling

Zuivelpak focust aandacht op houdbaarheid

7 April 2021 - Kimberly Bakker

Een gemiddeld Nederlands huishouden gooit jaarlijks ongeveer 14 liter zuivel weg. Dat maakt zuivel een van de meest verspilde producten in Nederland. Daarom is Zuivelpak gestart met de campagne 'Kijk, ruik, proef en vouw'. Dit keer is aandacht voor de houdbaarheid.

"Als consumenten zouden kijken, ruiken en proeven, dan kunnen ze constateren dat zuivelproducten vaak ook na de THT-datum nog geconsumeerd kunnen worden", zo stelt Zuivelpak in de nieuwe publiekscampagne. De campagne is vanaf 2 april tot aan de zomer te zien.

Vouwen
Daarnaast kan voedselverspilling tegengegaan worden door yoghurt- en vlapakken een keer extra goed te vouwen. "Veel drankenkartons hebben vouwlijnen, zodat goed vouwen nog makkelijker is. Een leeg en plat pak helpt bovendien bij de recycling van de drankenkartons", zo stelt de organisatie.

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Kimberly Bakker

Kimberly Bakker is content coördinator bij Foodbusiness. In haar dagelijkse leven speelt sport een belangrijke rol en voeding is voor een optimale prestatie uiteraard van groot belang. Met analyses over bijvoorbeeld de grondstoffenmarkt, achtergronden bij het nieuws en interviews met startups geeft ze duiding aan de gehele ‘foodbusiness’.

Analyse Verpakkingen

'Groene plastics tot vier keer zo duur als uit fossiel'

Interview Verpakkingen

'Vervangen van aluminium is pas de eerste stap'

Analyse Verpakkingen

Klimmende papierprijs krijgt weerslag op karton

Achtergrond Verpakkingen

Van glas en blik naar karton: 'begin van transitie'

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden