Milcobel

Nieuws ondernemen

Milcobel wil positie in mozzarella verstevigen

12 Mei 2023 - Klaas van der Horst

Het Belgische Milcobel heeft deze week een mozzarella experience center geopend bij de productievestiging in Langemark. Hier maakt Milcobel al 28 jaar mozzarella. Het nieuwe centrum moet helpen om nog verder te groeien.

Lees Foodbusiness 14 dagen gratis

Maak gratis én vrijblijvend 14 dagen kennis
met onze marktinformatie

Onbeperkt alles lezen?

Kies het abonnement dat het beste bij u past

  • Toegang tot alle Premium marktinformatie
  • Technische Analyse van grondstoffen en valuta
  • Inzicht in actuele prijzen en noteringen
Voordeligste keuze
Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

In de fabriek in Langemark kan inmiddels 65.000 ton mozzarella per jaar worden geproduceerd. Deze capaciteit is het gevolg van diverse uitbreidingen. In de komende jaren wil de onderneming verder groeien in het mozzarellasegment.

Toen Micobel begon met de mozzarellaproductie, was het een van de pioniers in Noordwest-Europa met de grootschalige productie van de kaas. Inmiddels zijn overal in Europa fabrieken voor deze kaassoort bijgebouwd, maar Micobel ziet zichzelf nog steeds als een van de experts in de productie van deze zachte witte kaas.

Milcobel wil de opgebouwde kennis inzetten op klanten verder te helpen en nieuwe klanten aan te trekken, door hen met behulp van het centrum te wijzen op de mogelijkheden die er zijn met de geproduceerde mozzarella. Ook is er veel kennis over het bewaren, transport en ontdooien van de kaas na export.

Mozzarellablokken
De mozzarella die Milcobel produceert zijn niet de bolletjes die consumenten veel zien in de supermarkt. In Langemark worden vooral mozzarellablokken gemaakt, zogenaamde low-moisture blokken. Deze worden gebruikt als ingrediënt voor de foodservicemarkt, door producenten van pizza, pasta, panini's of andere gerechten. Ook restaurantketens gebruiken het product veel.

Aziatische markt
Milcobel verkoopt een belangrijk deel van de mozzarella op de Europese markt, waar de afzet jaarlijks nog met zo'n 3% groeit, maar de Aziatische markt wordt met een jaarlijkse groei van 6% tot 7% steeds belangrijker. Onder meer Japan en Zuid-Korea zijn interessante afzetmarkten voor Milcobel.

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden