Hochwald Foods heeft het zuivelmerk Tuffi gekocht van concurrent Theo Müller, die het op zijn beurt weer van FrieslandCampina had gekocht. Müller mocht het van de Duitse kartelautoriteiten evenwel niet houden. Ook verwerft Hochwald de licentie voor Landliebe-toetjes.
Dit hebben het Duitse Bundeskartellamt en Hochwald bekendgemaakt. Voor Hochwald is met name het merk Tuffi een mooie toevoeging aan het assortiment, te meer omdat het daarmee in geografisch opzicht ook een groter afzetgebied aanboort in Noordrijn-Westfalen (NRW), zo stelt het bedrijf zelf.
Thuismarkt-product
Hochwald verklaart bovendien dat Tuffi nu weer een echt merk van eigen bodem wordt: "We willen Tuffi krachtig verder ontwikkelen en het weer een thuismarkt-merk uit NRW voor NRW maken." Een overnamesom is niet bekendgemaakt.
Naast Tuffi en ook Landliebe heeft Hochwald als de merken Bärenmarke, Lünebest, Glücksklee en natuurlijk Hochwald. De coöperatieve onderneming heeft zo'n 3.000 leden in het westelijk deel van Midden-Duitsland en heeft ook een fabriek in Nederland. Naast consumentenzuivel maakt het ook producten voor de export (vooral condensmelk) en voor de business-to-business markt.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.