Ingredion, dat ingrediënten levert aan voedingsbedrijven, heeft de cijfers voor het tweede kwartaal van 2022 bekendgemaakt. De netto omzet groeide met 16% naar circa $2 miljard. Vooral het bedrijfsonderdeel in zoetstoffen deed het goed met een omzetstijging van 20%
Het is het beste kwartaal van Ingredion sinds 2017, meldt CEO Jim Zallie. ''De netto-omzetgroei van 16% weerspiegelde een sterke vraag van klanten'', zei Zallie. De volumegroei bevond zich op een vergelijkbaar niveau. Hierdoor kon het bedrijf de hogere grondstofkosten volledig compenseren.
De tak speciale ingrediënten presteerde goed. Daar was in alle vier de regio's sprake van een dubbelcijferige omzetstijging. Ook gaat het bedrijf vanwege de aanhoudend sterke vraag naar een speciaal soort zetmeel de uitgebreidere capaciteit van de fabriek in Indianapolis sneller in gebruik nemen. Ook de tak kerningrediënten deed het goed. Daarvan groeide de netto-omzet tussen de 10 en 20%. Het bedrijf zag een sterke vraag van klanten in de categorieën brouwerijen en zoetwaren. Vooral Zuid-Amerika en Mexico waren verantwoordelijk voor de hogere netto-omzetgroei.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.