In Groot-Brittannië zien supermarkten zich genoodzaakt om populaire producten als boter en lamsvlees te beveiligen met beveiligingsstickers. Ook kaas en babymelkproducten krijgen zo'n sticker.
Volgens de Britse krant The Daily Mail zag supermarktketen Tesco zich genoodzaakt de babymelkproducten beter te beveiligen na een reeks diefstallen. Een woordvoerder van supermarktketen ASDA vertelde tegen de Britse krant The Express dat winkels producten die regelmatig het doelwit zijn van diefstal van een beveiligingssticker voorzien. De verwachting is dat de Britten dit jaar £380 meer kwijt zijn aan boodschappen.
Vooral de populaire Lurpak boter is flink duurder geworden in Groot-Brittannië. De gemiddelde prijs van een pakje boter van 500 gram is vergeleken met juni vorig jaar met 33% gegroeid. Op sociale media doen Britten hun beklag over de hogere prijzen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.