testing / Shutterstock.com

Nieuws Nestlé

Nestlé gaat plantaardig promoten in Azië

8 April 2021 - Kimberly Bakker

Voedingsmiddelengigant Nestlé heeft plannen om de promotie van plantaardige voedingsmiddelen in Azië te verdubbelen. Het opent daarvoor een nieuwe productielocatie voor plantaardige varianten van onder meer hamburgers, schnitzels en gehakt in Maleisië.

Om de promotie van plantaardige voedingsmiddelen in Azië te promoten, opent Nestlé een nieuwe productielocatie voor onder andere plantaardige hamburgers, schnitzels en gehakt in Maleisië. Deze locatie heeft een capaciteit van 8.000 ton per jaar en zal zowel de foodservice als detailhandel voorzien van het merk Harvest Gourmet.

Steeds populairder
Uit onderzoek blijkt dat steeds meer Aziatische consumenten voor een plantaardige optie kiezen. Inmiddels kiest meer dan 40% af en toe voor een plantaardige variant. Zo'n 33% van de consumenten geeft daarnaast aan de vleesconsumptie te willen verminderen en kiest daarom steeds vaker voor een vegetarische of plantaardige variant.

Chris Johnson, CEO van Nestlé voor Azië, Oceanië en Afrika: "We geloven dat hoe meer mensen plantaardig voedsel omarmen, hoe beter dat is voor hen en voor de planeet. Daarom lopen we voorop in deze verschuiving en investeren we in de toekomst." Voor Harvest Gourmet is dan ook volop interesse. "Er zijn al overeenkomsten getekend met Element Fresh in China, KyoChon in Maleisië en Carl's Jr in Singapore. Ook in de detailhandel is interesse, te beginnen in China." 

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Kimberly Bakker

Kimberly Bakker is content coördinator bij Foodbusiness. In haar dagelijkse leven speelt sport een belangrijke rol en voeding is voor een optimale prestatie uiteraard van groot belang. Met analyses over bijvoorbeeld de grondstoffenmarkt, achtergronden bij het nieuws en interviews met startups geeft ze duiding aan de gehele ‘foodbusiness’.

Analyse Ondernemen

Ongewenste ijsproductie welkom bij investeerders

Nieuws Ondernemen

Nestlé ziet zuivelomzet dalen, maar verdient meer

Nieuws Bedrijven

Nestlé maakt nieuwe KitKat van duurzamere cacao

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden