Voedingsmiddelengigant Nestlé heeft plannen om de promotie van plantaardige voedingsmiddelen in Azië te verdubbelen. Het opent daarvoor een nieuwe productielocatie voor plantaardige varianten van onder meer hamburgers, schnitzels en gehakt in Maleisië.
Om de promotie van plantaardige voedingsmiddelen in Azië te promoten, opent Nestlé een nieuwe productielocatie voor onder andere plantaardige hamburgers, schnitzels en gehakt in Maleisië. Deze locatie heeft een capaciteit van 8.000 ton per jaar en zal zowel de foodservice als detailhandel voorzien van het merk Harvest Gourmet.
Steeds populairder
Uit onderzoek blijkt dat steeds meer Aziatische consumenten voor een plantaardige optie kiezen. Inmiddels kiest meer dan 40% af en toe voor een plantaardige variant. Zo'n 33% van de consumenten geeft daarnaast aan de vleesconsumptie te willen verminderen en kiest daarom steeds vaker voor een vegetarische of plantaardige variant.
Chris Johnson, CEO van Nestlé voor Azië, Oceanië en Afrika: "We geloven dat hoe meer mensen plantaardig voedsel omarmen, hoe beter dat is voor hen en voor de planeet. Daarom lopen we voorop in deze verschuiving en investeren we in de toekomst." Voor Harvest Gourmet is dan ook volop interesse. "Er zijn al overeenkomsten getekend met Element Fresh in China, KyoChon in Maleisië en Carl's Jr in Singapore. Ook in de detailhandel is interesse, te beginnen in China."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.