Shutterstock

Nieuws Ondernemen

Carrefour wil boost geven aan verkoop plantaardig

8 September 2023 - Max van der Heijden

De Franse supermarktgigant Carrefour slaat de handen ineen met zeven voedselfabrikanten waaronder Unilever en Danone om de verkopen van plantaardige producten te verhogen. 

Carrefour heeft zichzelf als doel gesteld om in 2026 ter waarde van €500 miljoen aan plantaardige vleesvervangers te verkopen in Europa, een stijging van 65% vergeleken met 2022. De andere deelnemende bedrijven zijn: Bel, Andros, Bonduelle, Nutrition & Santé en Savencia. 

Een stuurgroep, bestaande uit vertegenwoordigers van de acht bedrijven, wordt opgericht en zal regelmatig bijeenkomen om resultaten te bespreken en te beslissen welke promotiecampagnes ingevoerd moeten worden. De doelen van de coalitie zijn onder meer: nieuwe producten in de categorie plantaardig introduceren, smaak- en aroma-innovaties testen en promotiecampagnes organiseren.

Het is niet de eerste keer dat Carrefour met de zeven bedrijven samenwerkt. Vorig jaar werden al samengewerkt aan een promotiecampagne omtrent vleesvervangers en een internationale wedstrijd voor startups met plantaardige producten. 

Het samenwerkingsverband is ontstaan doordat een groeiende groep consumenten vaker kiezen voor plantaardige eiwitten. Tussen 2015 en 2023 groeide het aantal huishoudens In Frankrijk met minimaal één flexitariër van 25% naar 45% en het aantal huishoudens met minimaal één vegan van 1,5% naar 3%. 

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Max van der Heijden

Max schrijft over de grondstoffenmarkten en alles wat daarmee te maken heeft. Zijn focus ligt vooral op granen, koffie en cacao. Ook is hij iedere ochtend vroeg uit de veren om de marktstarter op papier te zetten. Max houdt van koken, eten en reizen.

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden