De verkoop van dranken met geen of weinig alcohol is het afgelopen jaar met 7% gegroeid naar meer dan $11 miljard het afgelopen jaar. Dat meldt de Engelse drankmarktonderzoeker ISWR.
In 2018 bedroeg de marktwaarde nog $8 miljard. De samengestelde jaarlijkse groei van de branche bedroeg de afgelopen 4 jaar 5%. Volgens de onderzoekers zijn meer smaken, betere productietechnieken en meer momenten waarop alcoholvrije drankjes gedronken kunnen worden belangrijke factoren voor de groeiende verkoop.
Voor het onderzoek werd gekeken naar Australië, Brazilië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Japan, Zuid-Afrika, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de VS. Vooral de verkoop van alcoholvrije dranken groeide hard, deze steeg met 9% en zorgt voor 90% van de totale groei. Over het algemeen groeit alcoholvrij sneller dan laag-in-alcohol, schrijven de onderzoekers. De meeste van deze dranken worden verkocht in Duitsland, de ISWR ziet ook dat de markt daar redelijk verzadigd is.
De verwachting is dat de volumes in Australië, Canada en de VS met dubbele cijfers toegenomen zullen zijn in 2026.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.