Business De redactie

Dit lees, kijk en hoor je op Foodbusiness.nl

6 Mei 2021 - Redactie Foodbusiness

Foodbusiness.nl is hét nieuwe business-to-business kanaal voor de professionele ondernemers in de Nederlandse en internationale foodsector. Oftewel, voor ieder gedreven persoon in de foodbusiness die op zoek is naar zakelijke inspiratie in de ontwikkelingen op de grondstofmarkten, beurzen, handelsstromen, trends, innovatie, visie en strategie.

Op Foodbusiness vind je dagelijks marktanalyses, achtergronden over de koersen en financiële presentaties van foodconcerns, interviews met CEO's en andere toonaangevende managers over hun drijfveren, portretten van ambitieuze startups die de foodsector willen bestormen en columns van uiteenlopende spelers in de foodketen.

En niet te vergeten: veel marktdata in de vorm van de laatste koersen van de aandelenbeurzen en een overzicht van de grondstofnoteringen. In artikelen, podcasts en video's, dus je kan Foodbusiness lezen, horen en bekijken.

Informeren én inspireren
Foodbusiness.nl is een initiatief van DCA MultiMedia, eveneens uitgever Boerenbusiness.nl, het zakelijk platform voor ondernemers in de agribusiness. "Het ontwikkelen van Foodbusiness.nl is voor ons een logische volgende stap in de foodchain", vertelt Eric de Lijster, hoofdredacteur van Foodbusiness.nl. "We kijken er naar uit om onze bezoekers te informeren en inspireren over alle ontwikkelingen in deze ondernemende en vooruitstrevende bedrijfstak. We streven ernaar op hun dagmenu te komen voor het stillen van hun honger naar relevante informatie. Feiten en inzichten die op dagelijkse basis helpen bij het nemen van strategische beslissingen."

Kimberly Bakker, contentcoördinator van Foodbusiness.nl, merkt in de praktijk dat er veel interesse is voor zo'n business-to-business-platform. "Veel mediapartijen in de foodsector richten zich op de consument. Dat is voor bijvoorbeeld een startup niet altijd de juiste weg. Zij willen hun verhaal vertellen aan andere ondernemers. Wie weet zit er een samenwerking in het vat."

Bovendien ziet Kimberly de combinatie van food en business als uniek. "Over een nieuw product wordt snel geschreven, maar de achtergrond ontbreekt dan vaak in mijn ogen. Waar komen de grondstoffen vandaan? Heeft het potentie? Wat is het verdienmodel? Dat zijn vragen waar we op foodbusiness.nl wel antwoord op willen geven."

Kimberly Bakker en Eric de Lijster
Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden