Webinar

Albert Heijn vegan

Nieuws Food

'Retail en consument spelen ook een rol in de transitie'

Niet alleen agrarisch ondernemers zijn verantwoordelijk voor de transitie van de voedselketen, maar ook de retail en consument moeten een bijdrage leveren. Dat was de mening van een groep ondernemers uit de industrie tijdens het vierde Foodinar van dit jaar, georganiseerd door ING België. Wel kunnen zij een eerste stap zetten, bijvoorbeeld door een license to produce te creëren voor zichzelf.
10 December 2021
supermarkt vlees

Nieuws Consumentengedrag

'Geef consumenten het gevoel dat ze iets bijdragen'

Consumenten willen maar al te graag een rol spelen in de verandering van de voedselketen. Dat is de mening van verschillende sprekers tijdens het webinar ‘Sustainable Consumption Shift’ van FoodNavigator op woensdag 29 september. Toch vindt de consument het nog lastig om daarvoor het juiste product uit het schap te halen. “Voedingsmiddelenconcerns moeten de consument echt goed duidelijk maken dat ze een bijdrage leveren als ze jouw product kopen”, aldus Calum Fraser van Discarded Spirits Co.
30 September 2021
data

Nieuws Consumentengedrag

'Consument hecht meer waarde aan transparantie'

De wereldbevolking groeit hard. Analisten verwachten dat over dertig jaar minimaal tien miljard mensen op deze planeet rondlopen. En dat levert behoorlijk wat uitdagingen op. Want, hoe gaan we meer voedsel produceren met duurzamer landgebruik? En hoe overtuigen we consumenten ervan die duurzamere (en vaak duurdere) producten te kopen? Het waren gespreksonderwerpen in het webinar ‘Sustainable Consumption Shift’ van FoodNavigator.
29 September 2021
Boerenbusiness

Achtergrond Technologie

'Data-uitwisseling kan hele voedselketen helpen'

De moderne ondernemer is zich bewust van het belang van duurzaam ondernemen. Technologie en data worden daarom steeds belangrijker. Dat blijkt ookuit het derde Foodinar van ING België, dat op donderdag 23 september werd georganiseerd. “De toekomst is green and digital en in de gehele voedselketen is dat besef er”, meldt Jürgen Vangeyte, directeur van het Instituut voor Landbouw-, Visserij- en Voedingsonderzoek (ILVO). Tegelijkertijd liggen er ook nog veel kansen, zoals het uitwisselen van data tussen verschillende ketenpartijen.
23 September 2021
zonnebloemolie

Analyse Oliën

Oliën voorlopig nog duur door krappe voorraden

Het wisselvallige weer, de coronacrisis, tegenvallende oogsten. Allemaal hebben ze effect op de prijzen van plantaardige oliën, zoals kokosolie, palmolie en zonnebloemolie. Die zijn namelijk hoog. En daar komt volgens Kyle Holland, analist bij marktbureau Mintec, voorlopig ook geen verandering in. 'De voorraden zijn krap en de vraag is buitengewoon goed. Er is geen reden waarom de prijzen zouden moeten dalen.'
29 Juli 2021
Coronavirus horeca lockdown

Nieuws Coronacrisis

Coronacrisis dwingt tot nadenken over innovatie

De coronacrisis zorgt niet alleen voor financiële uitdagingen bij horecaondernemers, ook in praktische zin is het afgelopen jaar veel veranderd. Denk aan het ontwikkelen van een online bestelomgeving, het realiseren van een afhaalmenu en/of het samenstellen van maaltijdboxen. Creativiteit en innovatie zijn van groot belang geweest. In de webinar van Rabobank kijken onder andere Jonnie en Thérèse Boer en Jos Klerkx terug naar de uitdagingen én eurekamomenten die deze pandemie met zich mee heeft gebracht.
19 April 2021
Planetproof

Achtergrond PlanetProof

Staan neuzen ooit dezelfde kant op bij PlanetProof?

Hoe Boerproof is PlanetProof? Dat was de hoofdvraag tijdens het webinar dat Boerenbusiness en Foodlog donderdag 11 februari organiseerden. En die vraag moest nodig gesteld worden. Immers, de kritiek op het keurmerk is niet mals en neemt alleen maar toe.
16 Februari 2021

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden