Shutterstock

Nieuws Ondernemen

Duits Milram wil horecamarkt veroveren

4 December 2023 - Klaas van der Horst

Milram, het zuivelmerk van het Duitse DMK, wil een stevig graantje gaan meepikken van de Nederlandse foodservicemarkt. Het brengt daarom een pakket van veertig witte zuivelartikelen mee. In eerste instantie voor de horeca.

Lees Foodbusiness 14 dagen gratis

Maak gratis én vrijblijvend 14 dagen kennis
met onze marktinformatie

Onbeperkt alles lezen?

Kies het abonnement dat het beste bij u past

  • Toegang tot alle Premium marktinformatie
  • Technische Analyse van grondstoffen en valuta
  • Inzicht in actuele prijzen en noteringen
Voordeligste keuze
Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Het paradepaardje van Milram bij deze introductie is lactosevrije slagroom. Dat is een nieuw product voor de Nederlandse markt en mede daarom ook direct genomineerd voor de Horecava Innovation Award in de categorie Food & Beverage. De Horecava wordt van 8 tot 11 januari gehouden in Amsterdam.

Milram komt de Nederlandse markt op met lactosevrije slagroom.

Andere producten zijn onder meer crème brûlée en het in Nederland minder bekende schmand. Dat is een soort crème fraîche, dat in Duitsland op onder meer flammkuchen wordt gebruikt.

Milram is in Duitsland ook een bekend consumentmerk. Veel DMK-producten liggen daar onder die naam in de supermarkten. Zo ver is het nog niet in Nederland, maar het is volgens een woordvoerder wel de bedoeling dat Milram op termijn ook in de Nederlandse supermarkten te vinden zal zijn.

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden