Nicole Freid, nu nog verantwoordelijk voor marketing en innovatie bij HAK, wordt per september de nieuwe CEO van Neerlands Glorie Groenten & Fruit (NGG&F) en dochteronderneming HAK. Zij volgt Timo Hoogeboom op die na elf jaar afscheid neemt. Ze neemt het stokje over in een spannende tijd. HAK sprak begin dit jaar de ambitie uit over te schakelen naar volledig biologisch voor de Nederlandse teelt.
Hoogeboom (links op de foto) wist HAK volgens de onderneming 'succesvol om te bouwen van een traditioneel groenteconservenbedrijf in de Benelux dat groente verkocht voor de maaltijd met 'aardappelen, groenten en vlees', naar een moderne Europese speler die ook groenten in stazak en koelverse producten verkoopt'.
Nicole Freid (rechts op de foto) is al ruim tien jaar directeur Marketing en Innovatie bij HAK en in die hoedanigheid betrokken bij de de oprichting van HAK Fresh (door een overname), de ontwikkeling van de stazak, de overname van Four Seasons Foods, de groei van HAK in Duitsland (mede door de overname van Foodeko GMBH) en het behalen van de B corp-certificering begin dit jaar.
In juni 2021 werd Neerlands Glorie overgenomen door een Russische eigenaar. Die bracht de onderneming vorig jaar over van de KDV Group naar het meer internationaal opererende Flexway. Hoogeboom zei in een interview met Foodbusiness dat er 'een totaal autonome directie en volledige autonomie over de strategie' is.
Naast haar werkzamheden bij HAK is Freid bestuurder bij de bond van Adverteerders. Eerder was zij marketeer bij A-merken in de FMCG-sector. Walter Seib, voorzitter van de Raad van Commissarissen bij NGG&F, zegt in een persbericht over Freid: "Ze heeft veel hart voor HAK, respect voor de waarden waar het bedrijf op is gebouwd, maar staat ook voor vernieuwing, groei en een toekomstgerichte aanpak."
Freid is er klaar voor: "De missie van HAK om iedereen te helpen meer groenten en peulvruchten te eten blijft daarbij leidend. De recent uitgesproken ambitie om over te gaan naar 100% biologisch voor de Nederlandse teelt in 2027 is een stevige uitdaging, maar die ga ik graag aan, samen met de andere collega's bij HAK en NGG&F."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.