Lotus Bakkeries heeft een goede eerste helft van 2022 achter de rug. De omzet groeide van €365,25 miljoen naar €416,77 miljoen, een stijging van 14,1%. De nettowinst groeide met 7,0% naar €51,1 miljoen. Deze groeicijfers dankt het bedrijf in belangrijke mate aan Lotus Biscoff en Lotus Natural Foods. Daarvan groeiden de verkopen met respectievelijk 17 en 30%.
Ondanks de prijsverhogingen die het bedrijf heeft doorgevoerd, blijven de klanten naar eigen zeggen trouw aan Lotus Biscoff producten. Op alle continenten was er sprake van groei met dubbele cijfers. Lotus Natural Foods heeft de sterke koers van de tweede helft van 2021, toen het 25% groeide, voortgezet. Alle merken die onder de vlag van Lotus Natural Foods vallen zagen dubbele verkoopcijfers, dit zijn onder meer Nakd, BEAR en TREK.
Een derde pijler is local heroes. Daaronder vallen in Nederland merken als Snelle Jelle en Peijnenburg. Die deden het minder goed dan verwacht. De prijsverhogingen bij beide merken zorgden ervoor dat de verkoopcijfers van Peijnenburg daalden, die van Snelle Jelle bleven stabiel.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.