jpstock/shuttestock.com

Nieuws DSM

DSM groeit mede dankzij voedingstak

2 Augustus 2022 - Max van der Heijden

De Food & Beverages-tak van DSM heeft er een goede eerste helft van 2022 opzitten. De verkoopomzet groeide met 10% naar €753 miljoen. Dat had nog meer kunnen zijn, ware het niet dat het bedrijf tijdens het tweede kwartaal last had van leveringsproblemen.

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

In totaal groeide de verkopen van de Health, Nutrition & Bioscience-tak van het Limburgse bedrijf met 10% naar zo'n €4 miljard. Hieronder vallen ook Animal Nutriton & Health en Health Nutrition & Care, ook deze divisies groeiden met 10%. De nettowinst groeide met 14% naar €335 miljoen. De nettowinst van het gehele bedrijf bedroeg €458 miljoen. 

De volumes van het bedrijfsonderdeel voedsel en dranken groeiden met 5%, ook de prijzen stegen met dat percentage. Vooral de zuivel-, bakkerij-, drank- en hartige producten kenden een goede organische groei. Andere productgroepen die goed presteerden waren dierenvoeding en plantaardige alternatieven voor vlees en vis.

De volumes van de dierenvoedingstak daalden met 1%, maar dankzij een prijsstijging van 11% steeg de monetaire waarde van de verkopen alsnog met 10%. De netto-omzet bedroeg €1,83 miljard. De gezondheidstak zag de verkoopwaarde groeien met 9% naar €1,4 miljard. De volumes stegen met 5% en de prijzen met 4%. 

Dieetsupplementen en babyvoeding
Vooral de dieetsupplementen presteerden goed en de baby- en peutervoeding herstelde zich goed. Daarnaast presteerden, farmacie, medische voeding, persoonlijke verzorging en biomedische producten goed.

Het brutowinstmarge van DSM daalde met 0,18% naar 19,5%.  Dit komt vooral door prijsstijgingen die het bedrijf niet geheel kon compenseren.

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden