tanpanamanoob / Shutterstock.com

Nieuws Zuivel

FrieslandCampina wil Friso toch niet afstoten

21 Juni 2022 - Redactie Foodbusiness

De afgelopen maanden gonsde het van de verkoopgeruchten, maar FrieslandCampina heeft besloten om babyvoedingmerk Friso toch zelf te houden. Friso is belangrijk voor het totaal portfolio, zo motiveert de zuivelcoöperatie haar beslissing.

De business-unit Specialised Nutrition zal zich volledig focussen op de productie en vermarkting van Friso. De kernmarkten waarop gefocust gaat worden zijn: China, Griekenland, Maleisië, Mexico en Vietnam. Dit is de uitkomst van de strategische evaluatie van het merk dat FrieslandCampina eind vorig jaar aankondigde. Daarin was verkoop ook een optie. Er was wel interesse van diverse investeringspartijen, maar naar verluidt wilden die niet de vraagprijs van circa €2 miljard betalen, zo meldde Bloomberg onlangs.

FrieslandCampina meldt verder dat de ledenraad heeft ingestemd met de verkoop van diverse consumentenzuivelmerken aan Theo Müller. Dit nieuws werd vorige week als donderslag bij heldere hemel aangekondigd.

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Nieuws ondernemen

FrieslandCampina schroeft winst in Pakistan flink op

Nieuws Ondernemen

Fusie met Milcobel drukt winst FrieslandCampina

Achtergrond melk

FrieslandCampina maakt 'bevrijd' sprongetje

Nieuws Ondernemen

FrieslandCampina en Fage beboet in Griekenland

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden