Nestlé investeert zo'n $500 miljoen in de chocolade- en koekproductie in Brazilië in de periode tot 2026. Het bedrijf wil productlijnen gaan uitbreiden en moderniseren.
De investering is het drievoudige van wat Nestlé de afgelopen vier jaar in Brazilië stak. Met het bedrag moeten fabrieken in Caçapava, Marília en Vila Velha gemoderniseerd worden. Bij die locaties werken meer dan 4.000 mensen. De locaties dienen ook als een exporthub naar meer dan twintig landen. In Caçapava wordt KitKat gemaakt, Vila Velha focust zich op chocolade van het merk Garoto. in Marília worden koekjes gemaakt.
Nestlé kreeg Garoto twee maanden geleden officieel in handen, meer dan twintig jaar nadat de overnamepapieren werden getekend. Het bedrijf wachtte al sinds 2002 op goedkeuring van de mededingingsautoriteiten.
Het bedrijf is ook van plan om het Nestlé Cocoa Plan-inkoopprogramma uit te breiden. Het programma stimuleert regeneratieve landbouwpraktijken in de toeleveringsketen van cacao.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.