Ulf Wittrock / Shutterstock.com

Nieuws Discount

Aldi en Lidl populairder, niet alleen vanwege de prijs

22 Juli 2022 - Max van der Heijden

Steeds meer mensen weten de Aldi en de Lidl weer te vinden. Dat blijkt uit cijfers die verschillende media hebben opgevraagd bij marktonderzoeker IRI. Dit komt doordat klanten na de coronacrisis de winkel weer weten te vinden.

Tijdens de coronapandemie kozen veel mensen ervoor om hun boodschappen te doen bij één supermarkt. Toen verslechterde het marktaandeel van Aldi en Lidl van 16,2% naar 15,6%. Het marktaandeel is in de recente maanden gestegen naar 15,9%. 

Minder eten gekocht
Tijdens de coronacrisis werd er meer eten gekocht bij de supermarkt, restaurants waren immers dicht. De hoeveelheid eten en drinken die wordt gekocht bij supermarkten ligt nu 6% lager dan een jaar geleden.

Ondanks de hoge inflatie van 11% wordt er minder bespaard op boodschappen door aanbiedingen in te slaan. Mensen kiezen vaker voor een goedkoop alternatief en er wordt minder biologisch vlees verkocht. 

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Max van der Heijden

Max schrijft over de grondstoffenmarkten en alles wat daarmee te maken heeft. Zijn focus ligt vooral op granen, koffie en cacao. Ook is hij iedere ochtend vroeg uit de veren om de marktstarter op papier te zetten. Max houdt van koken, eten en reizen.

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden