Steeds meer mensen weten de Aldi en de Lidl weer te vinden. Dat blijkt uit cijfers die verschillende media hebben opgevraagd bij marktonderzoeker IRI. Dit komt doordat klanten na de coronacrisis de winkel weer weten te vinden.
Tijdens de coronapandemie kozen veel mensen ervoor om hun boodschappen te doen bij één supermarkt. Toen verslechterde het marktaandeel van Aldi en Lidl van 16,2% naar 15,6%. Het marktaandeel is in de recente maanden gestegen naar 15,9%.
Minder eten gekocht
Tijdens de coronacrisis werd er meer eten gekocht bij de supermarkt, restaurants waren immers dicht. De hoeveelheid eten en drinken die wordt gekocht bij supermarkten ligt nu 6% lager dan een jaar geleden.
Ondanks de hoge inflatie van 11% wordt er minder bespaard op boodschappen door aanbiedingen in te slaan. Mensen kiezen vaker voor een goedkoop alternatief en er wordt minder biologisch vlees verkocht.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.