Ocado heeft door problemen bij de retailtak in de eerste jaarhelft een teleurstellend negatief bedrijfsresultaat behaald. Toch houdt het bedrijf vast aan zijn doelen voor dit jaar. Dat maakte de Britse online-supermarkt donderdag bekend.
Ocado boekte een EBITDA-verlies van 13,6 miljoen pond, omgerekend krap 16 miljoen euro, waar een jaar eerder nog 61 miljoen pond winst tegenover stond.
Analisten hadden vooraf al gerekend op een sterke daling van het EBITDA-resultaat tot een plus van 4 miljoen pond.
Ocado Retail, een joint venture met Marks & Spence, boekte een EBITDA-verlies van 31,3 miljoen pond, als gevolg van minder omzet en hogere kosten.
De totale omzet daalde van 1,32 miljard naar 1,26 miljard pond. Er wordt door de analistenconsensus gerekend op een toename van de jaaromzet tot 2,67 miljard pond. Voor 2023 rekent het bedrijf op een kleine omzetdaling tot 2,64 miljard pond.
Het aandeel Ocado daalde donderdag in Londen met 3,3 procent.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.