De Groene Weg

Nieuws Webshop

De Groene Weg wil landelijk bereik met biovlees

17 Mei 2021 - Jeannet Pennings

De Groene Weg heeft deze maand een webshop geopend. Daarmee is de dochteronderneming van Vion Food Group in staat consumenten in heel Nederland van biologisch vlees te voorzien.

De Groene Weg heeft elf biologische slagerijen in Nederland en zet haar vlees ook af via verschillende retailketens in binnen- en buitenland. Met de komst van de webshop is er nu sprake van een landelijke dekking in Nederland. En dat komt in de huidige tijd, waarin online bestellen een enorme vlucht neemt, als geroepen. "Onze producten hebben nu een veel groter bereik", stelt commercieel directeur Ron Lenferink. "Consumenten kunnen immers gemakkelijk online bestellen."

Vers thuisbezorgd
Consumenten kunnen daarbij kiezen uit biologisch rundvlees, varkensvlees, kippenvlees, lamsvlees en kalfsvlees. Ook bevat de webshop biologisch barbecuevlees of vleeswaren. De bestelling wordt binnen twee dagen vers thuisbezorgd. Ook is er de optie om een bestelling te doen en op te halen bij een slagerij van De Groene Weg in de buurt.

"Door de lancering van onze webshop kunnen we nog meer consumenten kennis laten maken met de producten van De Groene Weg en met de verhalen van onze boeren en slagers", vertelt Lenferink enthousiast. Volgens een onafhankelijk consumentenonderzoek dat het bedrijf heeft laten uitvoeren, willen consumenten graag weten waar hun vlees vandaan komt. De verhalen die De Groene Weg deelt op haar website en social media sluiten daar op aan.

Ook vleesvervangers
De Groene Weg gaat de webshop de komende tijd promoten met verschillende online campagnes. "Dit jaar komt er ook aandacht voor thema's als barbecue, de herfst, ons 40-jarig bestaan en natuurlijk de kerstdagen en oud en nieuw", blikt Lenferink vooruit. "We zijn op dit moment ook bezig met de voorbereiding voor de verkoop van biologische vleesvervangers in onze landelijke webshop."

Volgens de commercieel directeur weten consumenten de webshop al goed te vinden. "We hebben al veel orders binnengekregen sinds we de webshop in de pilotfase online hebben gezet. Dat is natuurlijk een prachtig begin."

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Jeannet Pennings

Jeannet Pennings is journalist met een agrarische achtergrond en een brede interesse in de foodsector. Als redacteur bij Foodbusiness voorziet zij de businessprofessionals uit de voedingswereld van nieuws, analyses, interviews en achtergronden.

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden