Retail

zuivel melkveebedrijf

Interview Ikwileerlijkezuivel.nl

Nieuwe online zuivelwinkel combi business én idealen

Een nieuwe online melk- en kaasboer wil zuivel personaliseren en rechtstreeks naar de consument brengen. De boer moet er uiteindelijk meer aan overhouden. De initiatiefnemers zijn een crowdfundingactie gestart om kleine investeerders aantrekken én zo grote geldschieters buiten de deur te houden.
22 September 2021
supermarkt

Nieuws Retail

Britse voedselketen onder druk door CO2-tekort

In het Verenigd Koninkrijk is een nijpend tekort ontstaan aan CO2 en dat raakt de voedselketen. Het is niet onwaarschijnlijk dat dit resulteert in lege schappen.
20 September 2021
supermarkt varkensvlees Duitsland

Nieuws Retail

Duitse retail ondersteunt vleesleverancier financieel

Diverse Duitse supermarktketens beloven financiële steun te bieden aan varkenshouders in het land. Ook roepen ze op tot stuntacties om de varkensvleesvoorraden af te bouwen. Naar schatting liggen die voorraden op zo'n 260.000 ton.
20 September 2021
boerderijwinkel

Achtergrond Lokale verkoop

Kan supermarkt in blijven zetten op lokaal?

Consumenten willen steeds vaker weten wat ze eten en waar hun voedsel vandaan komt. Daarom wordt vaker een bezoek gebracht aan de boerderijwinkel van de lokale boer. Supermarkten zien die trend en proberen op die trend in te spelen. Ze halen de streekproducten daarom naar het schap. Maar, zit de consument daar wel op te wachten?
8 September 2021
Lidl

Nieuws Retail

Nederlandse supers duwen prijzen Lidl België omlaag

Voor het eerst in de geschiedenis verschillen de prijzen die Lidl België hanteert op regionaal niveau. Sinds dit voorjaar is 10% van het assortiment flexibel in prijs. 'We houden de vinger aan de pols en merken dat we de markt moeten volgen,' zegt woordvoerder Isabelle Colbrandt. Die markt wordt bepaald door supermarkten Albert Heijn en Jumbo.
2 September 2021
Boerenbusiness

Achtergrond Verpakkingsvrij

Boodschappen zonder verpakking blijft niche

Online én in de winkelstraat zijn ze steeds vaker te vinden: winkels waar je producten zonder verpakking kunt kopen. Dat dit niet alleen is voorbehouden aan speciaalzaken bewijst online supermarkt Piet Pot. Toch zorgen tal van praktische bezwaren ervoor dat het (voorlopig) een nichemarkt blijft.
23 Juli 2021
rekenmachine

Nieuws WUR

Methode op stapel voor berekenen van 'echte prijs'

De laatste jaren wordt vaker gesproken over de 'echte' prijs. Naast de verkoopprijs, zou er een prijs moeten zijn voor de maatschappelijke impact in de waardeketen. Maar hoe bepaal je die echte prijs? Wageningen University & Research ontwikkelt samen met True Price een methodiek. Het eerste onderdeel is zo goed als klaar en binnenkort publiceert WUR de rekenmethode waarmee de milieu-impact van producten kan worden berekend.
15 Juli 2021
Online boodschappen

Achtergrond Retail

'Digitale schap is ook post-corona onmisbaar'

Alan Porter laat een plaatje zien op een website. 'Biologische tomaten staat er, maar die tomaten lijken verdacht veel op aardappelen.' Hij bedoelt maar: 'Dit is niet owning the digital shelf.' Porter is content strateeg en directeur productmarketing  bij softwarebedrijf Nuxeo. Volgens hem zijn bedrijven door de coronapandemie meer dan ooit gedwongen om te bedenken hoe ze online met hun klanten omgaan.
18 Juni 2021

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden