Het is de Italiaanse boerenbond Coldiretti een doorn in het oog dat buitenlandse restaurants en voedsel- en drankproducenten merknamen gebruiken die een associatie met de maffia hebben.
Cosa Nostra Whiskey uit Schotland, Restaurant Don Corleone in Finland of Burger Maffia in Duitsland, zijn voorbeelden van restaurants en bedrijven die pronken met de naam van de criminele organisatie en zo hopen klanten te lokken.
Daar is Coldiretti dus helemaal klaar mee. Op een beurs in Palermo werd de afschuw over deze praktijk uitgesproken. Uit onderzoek waren driehonderd bedrijven naar voren gekomen die goede sier maken met aan de maffia gerelateerde namen. Als het aan de president van Coldiretti Ettore Prandini ligt, verbiedt de Europese Commissie dit soort merknamen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.