In het management van Puratos vinden vanaf 1 januari 2022 een aantal veranderingen plaats. Zo begint een nieuwe algemeen directeur én heeft de producent een nieuwe voorzitter van de raad van bestuur. Het doel van de managementswijzigingen is om in 2030 een omzet te bereiken van €5 miljard.
Pierre Tossut wordt vanaf 1 januari 2022 de nieuwe algemeen directeur van Puratos, een van de grootste producenten van ingrediënten voor de bakkerij, patisserie en chocolade-industrie. Hij volgt Daniel Malcorps op, die het bedrijf na twintig jaar verlaat. Tossut is niet nieuw bij Puratos. In de 26 jaar hiervoor was hij werkzaam als leidinggevende op de R&D-, marketing-, productie- en verkoopafdeling. "Zijn ervaring in het stimuleren van innovatie maakt hem de ideale CEO om het bedrijf de volgende eeuw in te loodsen", aldus Malcorps.
Tossut: "Bij Puratos geloven we dat voedsel een buitengewone kracht heeft: de kracht om mensen van alle achtergronden te voeden, te voeden, te vieren, te troosten en te verenigen. Voedselinnovatie is energie voor het goede, en daarom streven we er voortdurend naar om onze positieve impact te vergroten. We zijn zeer ambitieus en geven onszelf de middelen om de komende jaren een nog grotere wereldwijde impact te hebben, met als duidelijk doel om tegen 2030 een omzet van €5 miljard te halen."
Voorzitter van raad van bestuur
Per 1 januari kent Puratos ook een nieuwe voorzitter van de raad van bestuur: Cédric van Belle. Vijf jaar geleden werd Van Belle voor het eerst benoemd tot lid van de RvB, als onderdeel van de derde generatie aandeelhouders. Hij neemt het stokje over van Eddy van Belle. "Een van de sterke punten van familiebedrijven als Puratos is om te denken in generaties in plaats van in kwartaalresultaten. Daarom hebben we ons actief ingezet voor een bedrijfsmodel dat verder gaat dan het creëren van economische waarde. Een die duurzaam, respectvol en evenwichtig is", aldus de nieuwe voorzitter.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.