Constellation Brands heeft een winstwaarschuwing afgegeven. Dat maakte de Amerikaanse bierbrouwer en distributeur donderdagmiddag bekend bij de bekendmaking van de cijfers over het derde kwartaal van het gebroken boekjaar 2023.
Constellation verwacht voor dit boekjaar een aangepaste winst per aandeel, dat wil zeggen zonder het belang in Canopy, tussen $11,00 en $11,20. Dat is minder dan de $11,20 en $11,60 dollar die eerder werd voorzien.
In boekjaar 2022 kwam de winst uit op $10,99 per aandeel, exclusief Canopy. Inclusief Canopy zal er dit jaar maar een winst overblijven van $0,15 tot $0,35. Dat is evenwel beter dan het verlies dat in 2022 werd geleden.
Wel werd Constellation iets positiever over de omzet. In plaats van een omzetgroei van 8 tot 10%, rekent de onderneming nu op 9 tot 11%. En de operationele winst stijgt dit jaar niet met 3 tot 5, maar met 4 tot 5%.
Kwartaalcijfers
In het derde kwartaal boekte Constellation een omzet van $2,4 miljard, een plus van 5% op jaarbasis. De nettowinst bedroeg $468 miljoen, een daling van 1%. Exclusief het verlieslatende Canopy lag de winst per aandeel op vergelijkbare basis op $3,01, maar inclusief deze deelneming was dit $2,83, een afname met 9%.
Constellation sprak van sterke bierverkopen. Ook over de wijnverkoop was het bedrijf te spreken. Het aandeel lijkt na een winst van 1,6% op woensdag, vandaag met een verlies van 3,1% van start te gaan.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.