ChebanenkoAnn / Shutterstock.com

Nieuws Ondernemen

Prijsverhogingen bereiken grens bij Kraft Heinz

4 Augustus 2023 - Redactie Foodbusiness

Kraft Heinz stelt teleur bij de prestatie van de halfjaarcijfers. Verkoopvolumes van de verpakte maaltijden en sauzen zijn gedaald door prijsverhogingen die het bedrijf doorvoerde. 

De maker van Heinz Ketchup en Philadelphia-roomkaas zag de netto verkopen groeien naar $6,72 miljard. 

Het bedrijf verhoogde de prijzen met 11% in het tweede kwartaal en met 12,8% gemiddeld tijdens de eerste helft van het jaar. Deze prijsverhogingen waren voor bedrijven een reden om de marges in stand te houden toen de kosten stegen. Lang leek het erop dat consumenten bereid waren de prijsverhogingen te slikken, maar het tij lijkt gekeerd. 

Het volume daalde in het tweede kwartaal met 7%, een kwartaal eerder ging het al met 5,3% omlaag. Het bedrijf zag concurrentie ook meer promoties inzetten en daarmee het gat tussen premiummerken en huismerken groeien. 

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Analyse Vlees & Eiwit

Hoe Kraft Heinz inhaalslag wil maken in eiwittransitie

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden