Mondelēz is er klaar voor om zich (bijna) volledig te richten op chocolade en biscuits, twee productcategorieën waar het bedrijf sterk in is. Er zijn plannen om de 20% van het bedrijf dat niet in die twee categorieën valt de komende twee tot vijf jaar grotendeels stapje voor stapje af te gaan stoten. Tegelijkertijd is er ruimte voor overnames.
''Als onze activiteiten zich zouden beperken tot chocolade en biscuits, dan zouden onze top en bottom line een stuk sterker zijn en we denken dat we geleidelijk die kant op moeten bewegen'', vertelde Mondelēz-CEO Dirk van der Put aan het publiek van de Barclays Global Consumer Staples Conference. Die vond vorige week plaats in Boston.
Die stap hoeft het bedrijf niet direct te zetten. Volgens Van der Put is het niet zo dat de bedrijfsactiviteiten die niet de kern vormen slecht presenteren. Binnen het bedrijf wordt het gezien als een ietwat langzamer proces. Waarbij de transformatie twee tot vijf jaar moet duren.
Uiteindelijk moet de productenportfolio van Mondelēz voor minimaal 90% uit chocolade en biscuits bestaan.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.