Harald Schmidt / Shutterstock.com

Nieuws Mondelez

Mondelēz richt zich op koekjes en chocolade

13 September 2022 - Max van der Heijden

Mondelēz is er klaar voor om zich (bijna) volledig te richten op chocolade en biscuits, twee productcategorieën waar het bedrijf sterk in is. Er zijn plannen om de 20% van het bedrijf dat niet in die twee categorieën valt de komende twee tot vijf jaar grotendeels stapje voor stapje af te gaan stoten. Tegelijkertijd is er ruimte voor overnames. 

''Als onze activiteiten zich zouden beperken tot chocolade en biscuits, dan zouden onze top en bottom line een stuk sterker zijn en we denken dat we geleidelijk die kant op moeten bewegen'', vertelde Mondelēz-CEO Dirk van der Put aan het publiek van de Barclays Global Consumer Staples Conference. Die vond vorige week plaats in Boston. 

Die stap hoeft het bedrijf niet direct te zetten. Volgens Van der Put is het niet zo dat de bedrijfsactiviteiten die niet de kern vormen slecht presenteren. Binnen het bedrijf wordt het gezien als een ietwat langzamer proces. Waarbij de transformatie twee tot vijf jaar moet duren. 

Uiteindelijk moet de productenportfolio van Mondelēz voor minimaal 90% uit chocolade en biscuits bestaan.

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Max van der Heijden

Max schrijft over de grondstoffenmarkten en alles wat daarmee te maken heeft. Zijn focus ligt vooral op granen, koffie en cacao. Ook is hij iedere ochtend vroeg uit de veren om de marktstarter op papier te zetten. Max houdt van koken, eten en reizen.

Nieuws Arla Foods

Arla en Mondelez stappen samen in chocolademelk

Nieuws Bedrijven

Mondelēz hint op verdere prijsverhogingen

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden