SophieOst / Shutterstock.com

Nieuws Vlees & Eiwit

Ook Picnic en Spar gaan voor 60% plantaardig eiwit

1 Juli 2024 - Matthijs Bremer

Na onder meer Albert Heijn, Jumbo, Aldi en Lidl onderschrijven ook Picnic en Spar het doel minder dierlijke eiwitten te verkopen. De supermarkten sluiten zich aan bij het initiatief om in 2030 minimaal 60% aan plantaardige eiwitten te verkopen. Dit meldt Wakker Dier in een persbericht.

Lees Foodbusiness 14 dagen gratis

Maak gratis én vrijblijvend 14 dagen kennis
met onze marktinformatie

Onbeperkt alles lezen?

Kies het abonnement dat het beste bij u past

  • Toegang tot alle Premium marktinformatie
  • Technische Analyse van grondstoffen en valuta
  • Inzicht in actuele prijzen en noteringen
Voordeligste keuze
Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

De supermarkten willen met promoties meer inzetten op plantaardige eiwitten en zijn van plan meer plantaardige alternatieven aan te bieden. In totaal onderschrijven nu elf supermarkten de doelstelling. Eerder committeerden Albert Heijn, Aldi, Crisp, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl, Odin en Plus zich eraan.

Met het doel proberen supermarkten hun broeikasgasemissies te verlagen. Sinds 2024 zijn bedrijven met meer dan 250 medewerkers, €250 miljoen aan omzet of €25 miljoen op de balans verplicht hun emissies te rapporteren. Door te sturen op een lagere consumptie van dierlijke producten daalt de ecologische voetafdruk in deze rapportages.

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden