This, de Britse producent van vleesvervangers, steekt voor het eerst het Kanaal over en zet in de schappen van de Albert Heijn voet op Europese bodem.
De producten met de naam This isn't Beef Burgers, This isn't Chicken Pieces, This isn't Pork Sausages en This isn't Streaky Bacon liggen vanaf 11 september in 430 Albert Heijn winkels. Het merk hoopt te profiteren van het feit dat Nederlanders het meeste plantaardige voedsel per hoofd van de bevolking consumeren.
Met de stap naar Nederland hoopt This de omzet dit jaar met 50% te laten groeien naar £20 miljoen. Voor Albert Heijn past het nieuwe merk in de ambitie om ervoor te zorgen dat 60% van de geconsumeerde eiwitten plantaardig in 2030 zijn in 2030.
Investeerders
Begin dit jaar haalde het bedrijf £15 miljoen op bij investeerders om de R&D capaciteiten te verhogen en de eerste stap over de grenzen te zetten. This is een van de snelst groeiende voedselbedrijven van het VK en de grootste onafhankelijke producent van vleesvervangers van het land.