Richard Juilliart/Shutterstock

Nieuws Nestlé

Nestlé wil meer groeien in online verkoop

28 December 2021 - Rianne Nieuwenhuize

Voedingsbedrijf Nestlé wil de online verkoop in de VS laten groeien van 13% van de omzet in 2020 naar 25% in 2025. Om dat doel te bereiken, worden er meer investeringen gedaan in digitale marketinginitiatieven. Ook gaat het bedrijf vanwege corona nog meer inzetten op innovaties op gebied van ontbijt en lunch. Het bedrijf analyseerde een aantal voedingtrends voor 2022, waar het handig op inspeelt in de VS.

Lees Foodbusiness 14 dagen gratis

Maak gratis én vrijblijvend 14 dagen kennis
met onze marktinformatie

Onbeperkt alles lezen?

Kies het abonnement dat het beste bij u past

  • Toegang tot alle Premium marktinformatie
  • Technische Analyse van grondstoffen en valuta
  • Inzicht in actuele prijzen en noteringen
Voordeligste keuze
Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Nu veel Amerikanen vanuit huis werken, worden ontbijt en lunch nog belangrijker voor Nestlé. Uit een recent rapport bleek dat 47% van de volwassenen elke dag thuis ontbijt en luncht sinds het begin van de coronapandemie, vergeleken met 37% (ontbijt) en 26% (lunch) pre-covid-19. Als gevolg hiervan zijn consumenten op zoek naar meer ontbijt- en lunchopties voor thuis. Zo worden er steeds meer eierhapjes en pizzasoorten, onder het merk Life Cuisine, verkocht dan voorheen.

Eigen barista door pandemie
Werken op afstand verandert ook koffieroutines. Veel consumenten, met name millennials, zijn hun eigen barista geworden tijdens de pandemie. Nestlé speelt in op deze trend in Amerika, zodat consumenten hun ideale koffie-ervaring thuis kunnen creëren. "We hebben het spel echt verbeterd met de koffie van ons Starbucks-merk," aldus chief marketingofficer Alicia Enciso. "We hebben het aantal recepten verdubbeld om onze consumenten te inspireren. Mensen zijn zeer goed in staat om thuis koffie te zetten. Het is een belangrijke trend, zowel in termen van het stimuleren van betere content als het stimuleren van nieuwe producten."

Meer dan 35% van de consumenten meldt nu vaker te snacken dan een jaar geleden, waarbij snackmomenten goed zijn voor 48% van alle eet- en drinkgelegenheden. Het aanspreken van snackers van alle generaties is een belangrijk aandachtspunt voor Nestlé in 2022. "Mensen snacken meer gedurende de dag, terwijl ze ook geïnteresseerd zijn in trends zoals gezondheid en welzijn," aldus Enciso.

Plantaardig is een blijvertje
Een trend is ook dat steeds meer jonge consumenten voor plantaardige producten kiezen. Dat zorgde in 2021 voor de introductie van havermelk creamers onder het merk Coffee Mate. "We zijn begonnen met amandel en cashewnoten, maar dat blijft evolueren naar nieuwe planten. Plantaardig is een blijvertje voor de jonge generatie. We zullen duurzaamheid de komende jaren zeker stimuleren."

Ook plantaardige kip is een blijvend aandachtsgebied voor Nestlé. Zo werd in 2019 de zogenoemde Mindful Chik'n gelanceerd en breidde het bedrijf zijn vleesvrije kipaanbod uit in onder andere Koreaanse barbecue-varianten.

De omzet van Nestlé wereldwijd groeide in de eerste negen maanden met 7,6% naar 59 miljard. De omzet groeide vooral door koffie, dierenvoeding en plantaardige voeding. De merken die goed waren voor de grootste groei zijn: Nespresso en Starbucks.

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden