Duurzame soja speerpunt in vega-kip Albert Heijn

Nieuws Retail

Duurzame soja speerpunt in vega-kip Albert Heijn

Supermarktketen Albert Heijn brengt vanaf aankomende week vegetarische kipfilet op de markt onder eigen merknaam. Het product bestaat onder meer uit duurzame soja en tarwe. Maar geen Nederlandse soja. De vraag die rijst is: hoe duurzaam is het dan? 
Lees verder
Eetbare bushalte moet gezond voedsel promoten

Nieuws Gezondheid

Eetbare bushalte moet gezond voedsel promoten

McDonald’s neemt meer en meer afstand van het rund

Nieuws McDonald's

McDonald’s neemt meer en meer afstand van het rund

'Vruchtgroenterestant kan mooi product opleveren'

Interview Food Fellows

'Vruchtgroenterestant kan mooi product opleveren'

Kweekkaas levert bedrag van 50 miljoen dollar op

Nieuws Kweekkaas

Kweekkaas levert bedrag van 50 miljoen dollar op

'Inzet op plantaardige vis was duidelijk juiste keuze'

Interview Novish

'Inzet op plantaardige vis was duidelijk juiste keuze'

Del Monte zoekt kinderen op via Netflix-game

Nieuws Del Monte

Del Monte zoekt kinderen op via Netflix-game

Steeds meer fabrikanten recyclen plastic flessen

Nieuws Recycling

Steeds meer fabrikanten recyclen plastic flessen

'Liquidseal biedt duurzame manier van verpakken'

Interview Liquidseal

'Liquidseal biedt duurzame manier van verpakken'

Nederlandse wijn: een serieus verhaal

Opinie Peter van Houtert

Nederlandse wijn: een serieus verhaal

Interview Instock

'Bekijk dervingcijfers kritisch, dat helpt echt'

Deze week is het de Verspillingsvrije week. Ongeveer een derde van het geproduceerde voedsel wordt niet geconsumeerd. Instock begeeft zich al jaren aan de frontlinie van de strijd tegen verspilling, onder meer door een groothandel met producten die tegen de datum aanlopen of waar overschotten van zijn. Hoe kijken zij naar de strijd die nu wordt gevoerd, en wat is de gouden tip voor bedrijven die zelf stappen willen zetten om verspilling tegen te gaan?
Lees verder
'Local for local is een trend, geen hype'

'Local for local is een trend, geen hype'

Interview De Kaasfabriek

Thema
lokale-verkoop
Consumenten zochten tijdens de coronapandemie volop de lokale boer op voor onder meer verse groenten en fruit. Zogenaamde groente- en fruitboxen schoten als paddestoelen uit de grond. Wat is daar nog van over nu de pandemie naar de achtergrond verdwijnt?

Blijf op de hoogte

Mis niets en schrijf u in voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief