Interview Kromkommer

'Het is tijd voor een nieuwe definitie van kwaliteit'

Gelijke rechten voor al het groente en fruit. Met die missie gingen Chantal Engelen en haar collega’s in 2012 op pad. Onder de naam Kromkommer is er in de afgelopen jaren veel aandacht gegenereerd voor het voedselverspillingsprobleem. Maar er is ook nog een lange weg te gaan.
Lees verder

Interview Frank Klören

'Er is en blijft ruimte voor discountformule als Boni'

Nieuws Overname

Milcobel koopt Kaasbrik en versterkt mozzarella

Interview EARTH Water

'Koop je ons water, dan geef je een ander ook water'

Nieuws Linda van Eekeres

Winst Südzucker daalt Q1 ondanks omzetstijging

Markten LIVE
Greenyard -0,14 Just Eat Takeaway -1,04 Pepsico -3,10 Saputo +0,09

Nieuws Retail

AH maakt meer ruimte in schap voor vegan

Interview Vegan Fresco

Vegan Freco wil nog meer mensen gaan inspireren

Interview Lekkerder bij de Boer

'Een boer verdient ook loon naar werken'

Analyse Starbucks

Starbucks laat zich niet verslaan door coronacrisis

Nieuws GoodFoodClub

Meer klanten voor duurzame landwinkels

Nieuws Jaarcijfers 2020

DMK tevreden met tikkie minder winst en omzet

Interview Volkert Engelsman

'De échte prijs van voedsel betalen onze kinderen'

Het pesticidegebruik in Europa moet in 2030 gehalveerd zijn. Die ambitie schrijft de Europese Green Deal van Frans Timmermans voor. Voor Eosta, distributeur van biologische fruit, een makkelijk haalbare target. Toch is er volgens CEO Volkert Engelsman altijd ruimte voor verbetering. 'Duurzaamheid begint met transparantie.'
Lees verder

Vegan Freco wil nog meer mensen gaan inspireren

Interview Vegan Fresco

Thema
duurzame-verpakkingen
Duurzaamheid. Het is een thema waar je niet meer aan ontkomt. De voedselproductie moet duurzamer en dat beseffen steeds meer bedrijven zich. Niet alleen in het primaire productieproces kan verduurzaamd worden, ook verpakkingen gaan op de schop. Tijd om daar op in te zoomen.

Blijf op de hoogte

Mis niets en schrijf u in voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief