Shutterstock

Nieuws Constellation Brands

Constellation Brands boekt verlies op Canopy

6 Oktober 2022 - Redactie Foodbusiness

Constellation Brands heeft dankzij een groeiende vraag naar biermerken zoals Corona en Modelo, in het afgelopen kwartaal meer omzet geboekt. Door een nieuwe afboeking op de investering in cannabisbedrijf Canopy bleef er echter onder de streep meer dan een miljard dollar verlies over. Dit bleek donderdag uit de kwartaalcijfers.

De omzet steeg in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar van $2,56 miljard naar $2,86 miljard en het operationele resultaat steeg van $739 miljoen naar $813 miljoen. Het nettoresultaat ging van $1,5 miljoen positief naar $1,15 miljard negatief.

Constellation deelde voor $650 miljoen in het verlies dat Canopy leed na een afwaardering op de goodwill van het cannabisbedrijf. Daarnaast moest Constellation fors afwaarderen op de boekwaarde van Canopy. Ondanks het verlies wordt een dividend van $0,80 per aandeel uitgekeerd. De aangepaste winst per aandeel exclusief Canopy bedroeg afgelopen kwartaal $3,33, ruim meer was dan de $2,82 die analisten volgens FactSet hadden verwacht.

Het bedrijf gaat verder $1,2 miljard investeren in uitbreiding van de biertak in Mexico en andere aanpassingen. Constellation kondigde donderdag ook aan een deel van de minder dure wijnen te verkopen aan The Wine Group om zich meer te kunnen richten op het duurdere segment.

Verwachting
Constellation verwacht voor dit boekjaar een aangepaste winst per aandeel tussen $11,20 en $11,60. Dat is meer dan de $11,20 tot $11,50 waarop het bedrijf eerder rekende.

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden